dimarts, 23 de setembre de 2014

uN pOSt CoMo cuALQuieR OtRo




Por mucho que odie la lluvia, hoy no me ha importado. No he salido de casa en todo el día, y ha sido una excusa como cualquier otra. Que a las 20h ya sea de noche sí que es un mazazo de los grandes, porqué es un aviso de que el otoño ya está aquí. La vuelta a los reinos de Mordor no puede ser otra cosa que una pésima noticia para la vida, así en general. Igual que la existencia impune de terroristas de la palabra como Rosa Díez, Miguel Ángel Rodríguez y demás cromagnones de la piel de toro y olé. Leer otros artículos deliciosos ya daría gusto de por sí, pero el contraste con la caverna los hace brillar todavía más. Aunque no esté de acuerdo con el título, porqué no se trata de que nos admiren, sino simplemente de que nos escuchen para podernos entender unos y otros. Tan fácil como eso. Construir o destruir es una mera cuestión de actitud y talante, supongo. Otra cosa que he leído hoy y me ha encantado ha sido el discurso de la actriz Emma Watson en la ONU sobre feminismo. Siempre he sido muy escéptico con ese concepto, porqué nunca he creído en las tesis más extremistas del movimiento. Al fin y al cabo, hacer lo mismo que el machismo pero al revés no solucionaría nada. Pero me ha encantado el enorme sentido común del texto, la mesura y la voluntad de empatía que propugna entre ambos sexos. Y hablando de sexos, me ha llamado la atención la noticia de los Erasmus: se ve que un 27% de los estudiantes de este programa han conocido a su pareja estable durante su estancia en el extranjero, y desde 1987, han nacido un millón de niños fruto de estas relaciones. Lo del Erasmus siempre fue una cosa que me quedó por hacer en la vida, aunque no precisamente por lo de los bebés...



5 comentaris:

NaoBerlin ha dit...

Ahora sí que creo que me he enamorado de Enma Watson <3

Gemma Bachs ha dit...

A mi també em va agradar el discurs. és repugnant que rebés amenaces després per haver-lo fet, en fi...

però, una cosa, "feminismo" no es l'equivalent a "machismo". És un error greu que la societat ens ha ensenyat i que ha calat massa.. "hembrismo" seria l'equivalent. El feminisme té unes altres línies ideològiques..

hiro ha dit...

Molt fan de l'Emma Watson i el seu discurs (fins ahir no el vaig escoltar). I com diu la Gemma, s'ha volgut pervertir el terme "feminisme" assimilant-lo al "maxisme", quan de fet, no tenen res a veure. Més aviat hauríem de parlar de Feminismes, ja que el moviment té moltes branques i ideologies.
Jo també em vaig quedar amb les ganes de fer un Erasmus... :/

dEsoRdeN ha dit...

eh, eh! A la cola, NaoBerlin! XD

va rebre amenaces, Gemma? Certament repugnant. Bé, no sé si se li ha de dir feminisme, hembrismo o cóm sigui. Però el que tinc clar és que no es pot caure en l'error d'invertir les baixeses del masclisme i fer el mateix en sentit contrari. És feina de dones i homes junts el fet d'intentar partir de zero i construir un món més just i igualitari i sense discriminacions (ni negatives ni positives), on a cadascú se'l valori única i exclusivament pels seus mèrits individuals, sense tenir en compte qüestions de sexe, raça, etc.

molt gran la Watson, hiro. Sí, ja et dic que no sé gens en qüestió de totes aquestes branques i estic convençut que s'haurà volgut demonitzar el moviment des de molts sectors, però recordo haver vist un documental on sortien activistes feministes molt extremes (potser eren les 'hembristas' que deia la Gemma), que l'únic que volien era aplicar una mena de masclisme invers. Em va semblar ridícul i igualment repugnant


Pio ha dit...

Tengo pendiente verlo, pero por lo que he leido, encima de guapa y estilosa la tia tiene agallas.